menuordersearch
peymanpeyrovan.ir

حل تشریحی استعداد تحصیلی دکتری ۱۴۰۳ قسمت پنجم

سفارش دلخواه آموزش و آموزش دلخواه
لگوی سایت
۱۴۰۳/۴/۲۸ پنج شنبه
(0)
(0)
حل تشریحی استعداد تحصیلی دکتری ۱۴۰۳ قسمت پنجم
حل تشریحی استعداد تحصیلی دکتری ۱۴۰۳ قسمت پنجم

مشاوره تخصصی استعداد تحصیلی دکتری

 چگونه بخوانیم که یادمان نرود؟

یادگیری مطالب درسی پایان کار نیست، شما باید بتوانید آنچه که یادگرفته‌اید را حداقل تا روز کنکور در حافظه خود نگهدارید. البته با یادگیری عمیق می‌توانید مطالب را مدتها پس از آزمون نیز در حافظه خود نگهداشته و حتی آموزش دهید. برای رسیدن به این هدف باید راه درست یادگرفتن را بدانید. در ادامه با تکنیک‌هایی جهت رسیدن به این هدف آشنا می‌شویم.

۱. درک دقیق و کامل مفاهیم

۲. به‌کارگیری آموخته‌ها (با حل مسئله و انجام کامل محاسبات)

۳. مرور چندباره و خلاصه‌برداری

۴. ارائه و یاددادن به دیگران

۵. مهارت استفاده از ذهن فراآگاه و تقویت ذهن

 

 تستهای متوالی حل نشده

از رایج‌ترین اتفاقات در جلسه آزمون این است که چند تست پشت سرهم را نمی‌توانید حل کنید. با توجه به رایج بودن این اتفاق و اینکه برای خیلی از داوطلبان نیز رخ می‌دهد، بدون اینکه تاثیر منفی در ذهن و عملکرد شما بگذارد باید با رویکرد حرفه‌ای به حل دیگر تستها پرداخته و مدنظر داشته باشید که شما برای این اختلال خود را آماده کرده بودید و الان بهترین و بهینه‌ترین واکنش را نشان خواهید داد. که آن‌هم پیاده‌سازی دانش و اطلاعات خود برای پاسخگویی به دیگر تستها خواهد بود. البته با مرور دوباره به تستها خیلی از مسائل قابل حل خواهند بود و در واقع ایده حل به ذهنتان خطور می‌کند.

 

سطح دشواری تستها

در برخی از دروس آزمون‌های تستی، ملاحظه می‌شود که سطح دشواری سوالات متناسب سالهای قبل نبوده و تیپ تستها کاملاً متفاوت از گذشته است. با توجه به اینکه این اتفاق تنها مختص شما نبوده و برای تمام داوطلبان مشترک خواهد بود، لذا با آگاهی از پیشامد احتمالی باید به مثابه یک فرد حرفه‌ای عمل کرده و بدون غافل‌گیری تلاش کنید با مدیریت ذهن تمام دانش و اطلاعات خود را پیاده کنید.

 

محاسبه جواب آخر

در برخی تستها گام‌های آخر حل و محاسبه جواب دچار مشکل خواهد شد. خستگی، بی‌دقتی و حواس‌پرتی داوطلب در جلسه کنکور از مهمترین دلایل این موضوع به شمار می‌روند. معمولا با بررسی مجدد و دقیق‌تر این مشکل برطرف خواهد شد. در واقع بدون بررسی و کنترل مجدد هرگز این‌گونه تستها را رها نکنید.

 

 مراقب گزینه‌های به ظاهر درست باشید!

در انتخاب گزینه نهائی به هیچ وجه سطحی‌نگر و رئوف نباشید. در تستهای جدید کنکورهای مختلف، طراحی گزینه‌ها با دقت و مهارت بالا انجام گرفته و با روانشناسی ذهن داوطلب به سادگی گزینه‌های غلط نمایان‌تر می‌شوند. بهترین استراتژی کنترل مجدد مفروضات تست و سخت‌گیری اگاهانه در تحلیل و استفاده از نکات درسی است. در واقع با توجیهات صوری خود را مجاب نکنید. لازم به ذکر است پاسخ ندادن به این تستها همواره بهتر از پاسخ مشکوک دادن است.

 

 کنترل ذهن و اجتناب از افکار منفی در جلسه آزمون

به هیچ وجه به نتیجه کنکور، عواقب قبول نشدن، عملکرد دیگر دوستان و رقبا، واکنش خانواده، ای‌کاش‌های رایج و اینچنین افکار نپردازید. در واقع این افکار نه تنها کمکی به شما نمی‌کند بلکه تاثیر به شدت منفی در ادامه عملکرد شما در جلسه آزمون خواهد گذاشت. همان ترمزهای ذهنی که قبلا بررسی کردیم هستند. قرار بود حرفه‌ای بیاندشیم و عمل کنیم. تغییر و تعویض کانال فکری، استفاده از قدرت ذهن و خودباوری، کلیدواژه من می‌توانم، بسیار کارساز و مفید هستند.

 

 دسته‌بندی تستها در جلسه آزمون

در مواجه با تستهای آزمون ابتدا سوال را با دقت بررسی کنید اگر در برخورد اول به جواب مورد نظر نرسیدید از تکنیکهای زیر استفاده کنید.

تستهای غیر قابل حل(از نظر خودتان) را با یک علامت مشخص کرده و هرگز سرغشان نروید. تستهایی که بخشی از تست را متوجه شدید ولی اکنون قادر به پیداکردن گزینه نیستید را حتما با علامتی مخصوص مشخص کرده و در دور دوم به سراغشان بروید. تستهایی که کاملاً بلد هستید منتهی به دلیل حجم محاسبه یا گره محاسباتی نتوانستید حل کنید را نیز در دور دوم بررسی نمائید.

 

روش‌های تستی؛ چیزی در ازای هیچ!

متاسفانه رویکرد تجاری سازی آموزش در بین افراد مختلف خودنمائی کرده و کیفیت یادگیری را نابود می‌سازد. با تجربه‌ای حداقل ۲۰ ساله در حوزه کنکور به یقین به شما می‌گویم دست کم در آزمونهای ۱۰ سال اخیر هیچ روش تستی برای پاسخ‌گوئی وجود نداشته و ندارد. با توجه به ترکیبی شدن تستها و نیز بالارفتن سطح دشواری مسائل قطعاً این ادعا منطقی‌تر جلوه می‌کند. در نتیجه بهترین و تنهاترین راه‌یادگیری، روش درک مفهومی مطالب و اجتناب از میانبرها است. با استناد به مطالب بالا به ویژه در این مرحله مراقب ترمز‌های ذهنی باشید. به عنوان مثال تبلیغات کاملاً دروغ روش‌های تستی و یا کتابها و محتوی‌هائی که توسط افراد غیرمتخصص تدوین و کپی شده و بدون پرداختن اصولی به مفاهیم، وقت پرارزش شما را تلف می‌کنند.

 

شناسائی دقیق داده‌ها و حکم تست در جلسه آزمون

سخت‌کوشی و استقامت قابل پرورش هستند

هوش هیجانی قابل افزایش است

فکرکردن درباره حل مسئله

استراتژی کسب رتبه برتر

استعداد تحصیلی در آزمون دکتری تخصصی

برنامه هفته اول

برنامه هفته دوم و ...

نکات مهم هفته درس

نکات مهم هفته حل تمرین

نکات مهم هفته مرور و تثبیت مطالب

ترسیم راه

قدرت برنامه‌ریزی

شروع به‌هنگام و آگاهانه

راز واقعی موفقیت و ...

جهت دریافت رایگان ادامه متن بالا در خصوص مشاوره تخصصی استعداد تحصیلی و در حالت کلی کنکور ارشد و دکتری لطفا کلیک نمایید.

 

حل کامل استعداد تحصیلی دکتری ۱۴۰۳ کلیه رشته‌ها

پکیج کامل آموزش استعداد تحصیلی دکتری

حل کامل استعداد تحصیلی دکتری ۱۴۰۲ کلیه رشته‌ها

نمونه آموزشهای رایگان استعداد تحصیلی

 

نمونه تست حل شده استعداد تحصیلی دکتری ۱۴۰۳ از بخش حل مسئله توسط دکتر پیمان پیروان در ادامه موجود است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
گالری تصاویر