menuordersearch
peymanpeyrovan.ir

بهترین روش تعیین شعاع همگرائی سری مختلط

سفارش دلخواه آموزش و آموزش دلخواه
لگوی سایت
۱۴۰۲/۹/۱۶ پنج شنبه
(0)
(0)
بهترین روش تعیین شعاع همگرائی سری مختلط
بهترین روش تعیین شعاع همگرائی سری مختلط

سری‌های مختلط 

از جمله مهمترین و ضروری ترین مطالب ریاضی مهندسی(آنالیز مختلط) بحث سری است. تشخیص عددی بودن یا توانی بودن سری، تعیین رفتار سری، تسلط بر آزمونهای ریشه و نسبت، حفظ کردن ضابطه سری مک‌لورن توابع خاص، نحوه تعیین سری مک‌لورن تابع مطلوب، تعیین سری لوران توابع و تسلط بر قوانین تجزیه کسر‌ها از جمله مطالب فوق‌العاده مهم سری‌های مختلط هستند. در آموزش‌های دکتر پیروان تمام مطالب با تاکید بر حل مسئله با محوریت حل تشریحی تستهای کنکور ارشد و دکتری مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند. جهت دریافت آموزش کامل سری‌های مختلط کلیک نمائید.

 

 ریاضی مهندسی

ریاضی مهندسی در حالت کلی از دو قسمت توابع مختلط و معادلات با مشتقات جزئی تشکیل شده است. عمده مشکل دانشجویان در این درس عدم تسلط کامل بر محاسبات پیش‌نیاز از ریاضی عمومی و نیز مفاهیم پایه‌ای ریاضی مهندسی است. دکتر پیروان دانش آموخته ریاضیات با حداقل ۲۰ سال سابقه تدریس، اقدام به ارائه فیلم‌های آموزشی با تاکید بر حل مسئله در سایت خود نموده است. در این آموزش‌ها محوریت تدریس ارائه مطالب کامل و سطح بالا متناسب با ازمون‌های جدید تستی خواهد بود.

فکرکردن درباره حل مسئله

همه ما می‌دانیم که تمرینات در آموزش و یادگیری از اهمیت بالائی برخوردارند. به وضوح هیچ فردی تنها با یادگیری تعاریف و قضایا نمی‌تواند ادعا کند که درس را به خوبی فراگرفته و مهارتهای لازم را کسب کرده است. فکر کردن درباره حل مسئله نه تنها به فراگیری مطالب درسی کمک می‌کند، بلکه قوه تفکر و خلاقیت شخص را افزایش می‌دهد. پس از خواندن و بررسی مطالب درسی، مهمترین و بهترین روش یادگیری آن است که داوطلب به حل مسائل استاندارد بپردازد. قطعاً در ابتدای این کار، مشکلات جدی رخ می‌دهد. از جمله حل نشدن تستها، نداشتن هیچ ایده برای حل، طول کشیدن محاسبات، عدم تشخیص درست موضوع مسئله؟ و ... رایج‌ترین چالشها در مسیر حل مسئله هستند. در ادامه با جزییات بیشتر به این مهمترین می‌پردازیم. پس از اینکه موضوع درسی مربوط توسط داوطلب خوانده شد (نه‌تنها کار تمام نشده است بلکه مهمترین بخش یادگیری هنوز باقیست.) اکنون نوبت حل مسئله و فکر کردن درباره حل مسئله است. مسلماً در ابتدا بسیاری از مسائل را نمی‌توانید حل کنید! یا اینکه هیچ ایده‌ای برای حل یا بخشی از حل ندارید. متاسفانه بسیاری از داوطلبان در این وضعیت فوراً به جواب مراجعه کرده و در بهترین حالت، پاسخ تشریحی را بررسی می‌کنند. بهترین و تنهاترین مسیر درست یادگیری آن است که از مراجعه به جواب تشریحی خودداری کرده و تا می‌توانید مقاوت کنید. مراجعه و برگشت چندباره به قواعد درسی، مرور دقیق‌تر داده‌های مسئله، فکر کردن روی کاغذ و پیاده ‌سازی ایده‌ها(حتی غلط و یا ناقص) در راستای حل مسئله، نوشتن روابط و فرمول‌های مرتبط، حتی پیاده‌کردن روش حدسی، از اساسی‌ترین تکنیک‌ها هستند. هر چه درباره حل مسائل فکر کنید و به مبارزه برای حل مسئله بدون مراجعه به جواب بپردازید، پایه‌های علمی خود را تقویت نموده و برای آزمون اصلی آماده‌تر خواهید شد. رسیدن به جواب غلط قطعاً خیلی بهتر از مراجعه به پاسخ مسايل است. به بیان دیگر پس از فراگیری مطالب درسی تنها مسیر یادگیری عمیق آن است که با مرور و برگشتهای متعدد بین روابط و قضایا و داده‌های تست، تلاش کنید به یک جواب برسید. ناامید شدن پس از بررسی اجمالی مسئله و مراجعه سریع به پاسخ، بزرگترین اشتباه در مسیر یادگیری محسوب می‌شود. برعکس ممارست و بررسی چندباره مطالب درسی جهت رسیدن به پاسخ یا بخشی از پاسخ بهترین و تنهاترین روش یادگیری است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
گالری تصاویر