menuordersearch
peymanpeyrovan.ir

حل تشریحی استعداد تحصیلی دکتری ۱۴۰۳قسمت دوم

سفارش دلخواه آموزش و آموزش دلخواه
لگوی سایت
۱۴۰۳/۳/۱۴ دوشنبه
(0)
(0)
حل تشریحی استعداد تحصیلی دکتری ۱۴۰۳قسمت دوم
حل تشریحی استعداد تحصیلی دکتری ۱۴۰۳قسمت دوم

تستهای تجسمی استعداد تحصیلی کنکور دکتری

در آزمون استعداد تحصیلی دکتری ویژه رشته‌های فنی مهندسی، به جای استدلال منطقی از بخش تجسمی آزمون گرفته می‌شود. در قسمت تجسمی ۸ تست از مباحثی مانند دوران، انتقال، مکعب، الگوهای هندسی، اشکال ۳ بعدی و ... پرسیده می‌شود. بررسی تست‌های سال‌های قبل، آزمون‌های هوش بین المللی، GMAT، GRE، کتب معتبر دانشگاه‌های خارج کشور در حوزه IQ TEST و ... از جمله منابع موجود در آموزش‌ها و کلاس‌های دکتر پیروان هستند. جهت در یافت نمونه آموزش رایگان و حل تست‌های سال‌های اخیر کنکور دکتری به سایت دکتر پیروان مراجعه کنید. به عنوان جمع بندی برای رشته‌های فنی مهندسی از بخش‌های؛ درک مطلب، تحلیلی‌ها، حل مسئله و تجسمی و برای سایر رشته‌ها به جای بخش تجسمی از استدلال منطقی، ۳۰ سوال پرسیده می‌شود.

توجه. در سایت دکتر پیروان در بخش وبلاگ برنامه مطالعاتی جهت آمادگی استعداد تحصیلی ویژه آزمون دکتری در قالب هفته‌های آموزشی بیان و تشریح شده‌اند. در طول هفته به طور متوسط ۶ ساعت باید برای استعداد تحصیلی زمان صرف کنید. جزئیات برنامه هفتگی با رویکرد حل تمرین به طور دقیق مشخص شده‌اند. برنامه فوق در مدت ۱۰ هفته طراحی شده و با توجه به شرایط هر داوطلب، قابل تغییر (جزئی) است. در کنار برنامه فوق، فیلم‌های آموزشی استعداد تحصیلی نیز در سایت دکتر پیروان موجود هستند. اشکالات احتمالی داوطلبان در بخش نظرات در سایت به طور رایگان قابل برطرف کردن هستند.

 

هوش هیجانی قابل افزایش است

استرس از بخش‌های جدانشدنی کارهای مهم از جمله آزمون‌های تستی محسوب می‌شود. بسیاری از داوطلبان به دلیل برخورد نادرست با مقوله استرس نمی‌توانند مهارتهای علمی و دانش خود را در جلسه آزمون پیاده کنند. علاوه بر جلسه آزمون، استرس در مسیر آماده‌سازی نیز وجود دارد و با توجه به شخصیت مختلف افراد، در سطوح متفاوت بروز و ظهور می‌کند. یکی از بهترین استراتژی‌ها در کاهش استرس، بالابردن سطح آمادگی علمی است. داشتن برنامه دقیق روزانه و انجام منظم آنها از دیگر موارد کاهش استرس است. با اطلاعاتی هر چند اندک از هوش هیجانی می‌توانید گامی موثر در کنترل استرس بردارید. در حالت کلی هیجان یعنی چیزی که حرکت تولید کند. در درجه اول باید هیجانهای خود را بشناسید و سپس آنها را ارزیابی کنید تا بتوانید برای بهبود آنها گام بردارید زیرا هوش هیجانی قابل افزایش است.

انگیزه

هوش و استعداد به خودی خود، دلیل بر موفقیت نمی‌شود. اگر فرد انگیزه کافی نداشته باشد که از هوش و استعدادهایش استفاده کند، صرفنظر از میزان هوش و استعدادی که دارد، هرگز نمی‌تواند به موفقیت برسد. برای رسیدن به موفقیت عامل انگیزه درست به اندازه هوش و استعداد حائز اهمیت است. چرا در بین دانشجویان یک دانشگاه که همگی توانستند در آزمون ورودی قبول شوند، برخی دانشجویان به عملکرد قابل قبولی می‌رسند و برخی دیگر با افت تحصیلی مواجه می‌شوند؟ از مهمترین عوامل در این خصوص، میزان انگیزه آنهاست. در حالت کلی دو نوع انگیزه بیرونی و درونی وجود دارد. در انگیزه بیرونی فرد برای موفقیت از منابع بیرونی، انگیزه می‌گیرد. کسب تمجید و تحسین دیگران، دستیابی به شهرت، پول، قدرت، مقام و ... از مهمترین موارد هستند. در انگیزه درونی فرد برای ارضاء نیازهای درونی تلاش می‌کند. اکثر افراد برای موفقیت در کارها هم انگیزه درونی و هم بیرونی دارند. شاید در نگاه اول انگیزه بیرونی کافی باشد و رایج‌ترین دلایل برای استفاده از هوش و استعداد محسوب شود، اما جالب است بدانید که انگیزه درونی بسیار از انگیزه بیرونی قوی‌تر است و احتمال موفقیت فرد را بیشتر افزایش می‌دهد. هر فرد باید سعی کند انگیزه‌هایش را شناسایی و تعریف کند. برخی مواقع انگیزه فرد تحت تاثیر ذهنیت و شناخت او قرار می‌گیرد. به عنوان مثال داوطلب در شروع فلان درس می‌گوید از این موضوع درسی خوشش نمی‌آید و برای مطالعه آن هیچ انگیزه‌ای ندارد. اما وقتی به تدریج با موضوع مربوط آشنا شده و با تعریف و تمجید دوستان و استادان روبه رو می‌شود، کم کم علاقه‌مند شده و انگیزه لازم را در خود تقویت می‌کند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
گالری تصاویر